|
Plakaty |
|
|
Wymiary | Format użytku | Rozmiar użytków są zgodne z rozmiarami wybieranymi w kalkulatorze. Odpowiadają wymiarom plakatu wyświetlanych po kliknięciu na ikone formatu. (Tolerancja wymiaru ±2mm) | Format projektu | Jest to rozmiar (w milimetrach) przygotowywanego pliku (użytek wraz ze spadem). - (kalkulator podpowiada wymiary projektu ze spadami po kliknięciu na odpowiednią ikonę)
UWAGA! Nawet jeśli twoja praca nie posiada tła wyprowadzonego na spad, format projektu musi być zachowany. Dlatego format projektu należy ograniczyć prostokątem na najniższej warstwie, bez konturu (outline) i wypełnienia, lub (w przypadku pliku rastrowego) odpowiednio wykadrować projekt tak aby miał on odpowiednie wymiary.
| Spad | Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku należy wyprowadzić na spad poza krawędź użytku. Obecnie wymagany spad wynosi 3 mm z każdej strony. |
|
Grafika | Model kolorów | Pracę należy przygotować w modelu CMYK (nie dotyczy prac z uzyciem dodatkowych kolorów), jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa.
Miesznie różnych przestrzeni barwnych lub modeli kolorów w jednym dokumencie (np. CMYK i RGB) doprowadzi do błędnego odwzorowania kolorów i nie podlega reklamacji. Uwaga Kolory spotowe, mieszanie różnych modeli kolorów w jednym projekcie (rgb i cmyk w plku *cdr) oraz dodatkowe kanały alfa mogą drastycznie zmienić kolorystykę wydruku. | Aple kolorowe | W przypadku występowania w pracy dużych obszarów o jednolitym kolorze zalecamy zmodyfikowanie projektu wprowadzając do tych obszarów szum lub drobną teksturę. | Czarna apla | Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 33%C 33%M 33%Y 100%K.
W druku na materiałach do podświetleń należy użyć składowych 60%C 55%M 50%Y 100%K. | Przejścia tonalne | Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%. Do przejścia tonalnego dodaj szum, aby uniknąć pasmowania. | Optymalna rozdzielczość | 200-300 dpi jeśli w projekcie występuje tekst wielkości poniżej 20pkt.
W pozostałych przypadkach zalecamy nie mniej niż 150 dpi | Rozmieszczenie użytków | Istotne obiekty (zdjęcia, grafika, teksty) nie powinny znajdować się w odległości mniejszej niż 5 mm krawędzi formatu użytku.
W przypadku prac listwowanych odległość istotnych elementów nie powinna być mniejsza niż odpowiednio 15mm od górnej i dolnej krawędzi.
W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć białą ramką o wymiarach zgodnych z formatem projektu. |
|
Zapis do pliku | Formaty plików | Preferowane: PDF
Akceptowane: CDR, TIFF, JPG (niepolecane).
Uwaga! z programu InDesign przyjmujemy wyłącznie pliki postscriptowe lub prosimy o umieszczenie w uwagach zlecenia informacji: "Uwaga plik z InDesign. Proszę o wykonanie PSa"
Akceptowane: CDR (do wersji X4)
| Uwagi: | Przy zapisie do PDF-a należy ustawić wysoką rozdzielczość grafiki. PDF zapisz w wersji 1.4 (zgodnej z Acrobat 5.0.)
Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub osadzić czcionki w pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!
Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
W przypadku przygotowywania osobnych plików do uszlachetniania należy w ich nazwie zawrzeć informację, której strony dotyczą (np.: maska_awers.pdf, maska_rewers.pdf)
Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP.
W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.
W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy.
|
|
Informacje dodatkowe | Uwagi: | W przypadku braku dołączonego pliku podglądu zlecenie zostaje wykonane na odpowiedzialność zleceniodawcy, nie ponosi odpowiedzialności za niepoprawną interpretację zlecenia.
Nie można dołączyć kilku projektów do jednego zamówienia. Do każdego projektu należy zdefiniować odrębne zlecenie. |
|
|
|
|
|