|
[in translation 0] |
|
|
Informacje ogólne | | Przyłbica standard, bez nadruku – nie wyga podpięcia pliku do zlecenia.
Przyłbica z dodatkowym paskiem reklamowym - projekt przygotować należy korzystając z szablonu. Pasek reklamowy zadrukowany w technologii UV CMYK HQ. Projekt może być przygotowany do spadu.
|
|
Wymiary | Szablon paska reklamowego przyłbicy | Pobierz szablon z objaśnieniami:
Pobierz plik:
|
Szablon paska reklamowego przyłbicy |
|
UWAGA! Szablon służy jako wzór do projektowania. Przed zapisaniem gotowego projektu szablon należy usunąć, aby nie został wydrukowany razem z użytkiem!Dopuszczalne jest pozostawienie linii niebieskiej wyznaczającej obszar projektu. | Format użytku | Format użytku - jak na szablonie - obrys wykonany czerwoną linią. | Format projektu | Format projektu - jak w pliku z szablonem. (obrys wykonany niebieską linią). | Spad | Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku (czerwona linia w szablonie) należy wyprowadzić na spad 2mm poza krawędź (do linii niebieskiej). | Uwagi dodatkowe | Tło pracy nie może wychodzić poza obszar wyznaczony linią niebieską. Obiekty istotne należy odsunąć od linii cięcia (kolor czerwony) i gięcia (kolor żółty ) o min. 5mm.
Nie zmieniaj położenia szablonu (i tym samym projektu) na arkuszu! W przeciwnym razie praca zostanie krzywo przycięta! |
|
Grafika | Model kolorów | Pracę należy przygotować w modelu CMYK (nie dotyczy prac z uzyciem dodatkowych kolorów), jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa.
Miesznie różnych przestrzeni barwnych lub modeli kolorów w jednym dokumencie (np. CMYK i RGB) doprowadzi do błędnego odwzorowania kolorów i nie podlega reklamacji. | Czarna apla | Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 33%C 33%M 33%Y 100%K.
W druku na materiałach do podświetleń należy użyć składowych 60%C 55%M 50%Y 100%K. | Przejścia tonalne | Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%.
| Optymalna rozdzielczość | Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 600dpi.
| Rozmieszczenie obiektów
| Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie.
Wszystkie teksty umieszczaj na osobnej warstwie (górnej).
W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z w.w. formatem projektu.
Z uwagi na tolerancję pozycjonowania podłoża mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem użytku. Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna.
Wszystkie strony w pliku powinny mieć tę samą orientację. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi w przypadku wydruków składanych, czy po złożeniu obie strony mają poprawną orientację. Użytki domyślnie odwracane są „Head to Head". |
|
Zapis do pliku | Formaty plików | Preferowane PDF
Akceptowane: TIFF, JPG w rozdzielczości 600 dpi (przy większych projektach 300 dpi).
Akceptowane: (niepolecane) CDR, TIFF i JPG (w rozdzielczości innej niż 600/300 dpi).
| Uwagi: | Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub osadzić czcionki w pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!
Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
Jeżeli zaznaczono opcję wycinania krzywoliniowego, to projekt z kształtem do wycięcia należy zapisać w oddzielnym pliku (ze słowem „ciecie” w nazwie).
Do projektów można dołączyć podgląd (ze słowem „podglad” w nazwie pliku).
W przypadku projektów z poddrukiem sposób przygotowania plików został opisany w sekcji Grafika (powyżej).
Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP.
W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.
W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy. |
|
Informacje dodatkowe | | Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.
W przypadku ciemnej apli na obu stronach karty mogą być widoczne odpryski farby, dlatego jedna ze stron powinna być jaśniejsza.
Należy unikać białych cienkich tekstów na ciemnym tle - na tworzywie farba lekko rozlewa się, co może skutkować nieczytelnością białych tekstów. |
|
|
|
|
|