|
[in translation 0] |
|
|
Wymiary
|
Rozmiary rozkroju |
Maksymalny rozmiar pojedynczego rozwinięcia kształtu nie może przekraczać 1790 mm x 1190 mm.
|
Format projektu |
Projekt powinien zawierać plik do druku (z paserami) oraz plik z liniami cięcia i bigowania, który musi zawierać pasery położone tak samo jak w projekcie do druku (Umożliwiające spasowanaie obu plików).
Maksymalny format projektu wynosi 1790 mm x 1190 mm. Wszystkie elementy rozkroju należy rozmieścić w jednym pliku tak aby zajmowały jak najmniej miejsca. Jeśli wszystkie rozwinięcia rozkroju nie mieszczą się na jednym arkuszu, należy niemieszczące się elementy rozmieścić w osobnym pliku.
|
Rozmieszczenie grafiki |
- Grafika i teksty, które nie mogą kolidować z liniami cięcia i bigowaia należy umieszczać w odległości 10mm od nich.
- W przypadku projektów z nadrukowanym tłem należy wyprowadzić je na spad 5mm poza linię cięcia
- nie projektować ramek, obwódek itp. blisko linii cięcia i bigowania. Z uwagi na tolerancję pasowania +- 2mm
- Należy unikać projektowania ostrych granic pomiędzy poszczególnymi płaszczyznami złożonego pudełka ponieważ krawędź pomiędzy tymi płaszczyznami (linia bigowania) może się przesunąć ze względu na tolerancję pasowania +- 2mm
- Linie cięcia projektować jako włosowe w kolorze czarnym (100% Black)
linie bigowania projektować jako włosowe w kolorze niebieskim (100% Cyan)
Pasery projektować jako włosowe w kolorze magenta(100% Magenta).
Wszystkie linie należy zgrupować.
- Pomiędzy elementami wycinanymi powinny być niewielkie odstępy (min. 5mm). W przypadku ich braku praca może sie poruszyć na stole, co skutkuje niespasowaniem lini cięcia z wydrukiem.
- Linia cięcia nie powinna posiadać zaokrągleń o promieniu mniejszym niż:
- 3 mm dla podłoży o grubści do 0,5 mm.
- 6 mm dla podłoży o grubści do 1,5 mm
- 10 mm dla podłoży o grubści do 5 mm
Zbyt ostre promienie skrętu mogą spowodować poszarpanie krawędzi.
Uwaga! ograniczenie promienia skrętu nie wykluczają możliwości łączenia lini za pomocą ostrych narożników
- Do stworzenia linii cięcia, lub bigowania można użyć dowolną liczbę krzywych jednak jedna krzywa nie może zawierać wielu otwartych podścieżek. W przypadku takiej krzywej podścieżki należy rozłączyć na odrębne krzywe.
- Początek lini cięcia powinien znajdować się na prostym odcinku lini. W przeciwnym razie może powstać uskok na styku łączonych w tym punkcie krzywych.
- Ze względu na czas cięcia przy projektowaniu należy :
- tam gdzie jest to możliwe stosować linie proste zamiast krzywych
- nie zwiększać liczby wierzchołków ponad to, co jest potrzebne do wyznaczenia krzywej
- starać się tak łączyć linie, aby w projekcie było kilka długich połączonych linii, zamiast wielu krótkich
- linie cięcia nie mogą pokrywać się
- szablon należy po spasowaniu z projektem arkusza zapisać w osobnym pliku
Uwaga!
W przypadku, gdy okaże się ze względu na złożoność kształtu, lub nieoptymalne przygotowanie pliku czas pracy plotera znacznie się wydłuży,
D&D zastrzega sobie prawo do zmiany ceny o czym powiadomimy zamawiającego przed przystąpieniem do realizacji zlecenia.
Wykroje eksportowane z programów do projektowania pudełek nie nadają się do cięcia. Wykroje takie należy obrysować ponownie w programie graficznym z zachowaniem powyższych zasad.
|
Pasery |
W narożnikach arkusza (w obszarze projektu) umieścić pasery (wystarczą 4 narożniki o boku 10 mm, pasery muszą być najbardziej zewnętrznymi obiektami projektu).
Oba pliki (arkusz i szablon) muszą zawierać identycznie umieszczone pasery.
Pasery projektować linią włosową w kolorze 100% Magenta
Wszystkie pasery jako 4 osobne krzywe należy zgrupować w jedną grupę obiektów.
Uwaga
Nie umieszczaj paserów w postaci krzyżyka. Linie paserów muszą być w formie narożników i ograniczać obszar roboczy cięcia.
|
|
Grafika
|
Model kolorów |
Pracę należy przygotować w modelu CMYK. jażeli występują w pracy obrazy rastrowe (textury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa.
|
Aple kolorowe |
W przypadku występowania w pracy dużych obszarów o jednolitym kolorze zalecamy zmodyfikowanie projektu wprowadzając do tych obszarów szum lub drobną texturę.
|
Głęboka czerń |
Nie ma potrzeby dodawania pozostałych składowych
|
Przejścia tonalne |
Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%.
Do przejścia tonalnego dodaj szum aby uniknać pasmowania.
|
Optymalna rozdzielczość |
150 - 200 dpi
|
|
Zapis do pliku
|
Formaty plików |
Plik do druku: |
Preferowane: TIF, JPG
Akceptowane: CDR(ver.9.0)
|
Plik do cięcia i bigowania: |
Preferowane: CDR do v9.0
Akceptowane: EPS, PDF
|
Aby dołączyć pliki do zlecenia należy je razem spakować do formatu ZIP.
|
Uwagi |
W przypadku dostarczenia pracy w formacie CDR należy:
- zamienić wszystkie teksty na krzywe
- dołączyć podgląd pliku w formacie jpg wielkości 200-300kB. pozwalający nam jednoznacznie zweryfikować poprawność otrzymanego materiału.
UWAGA! W pliku do druku nie zapisywać planowanych linii cięcia! Konieczne są natomiast pasery - bez nich nie da się prawidłowo wyciąć użytków!
|
|
Informacje dodatkowe
|
|
W przypadku braku dołączonego pliku podglądu zlecenie zostaje wykonane na odpowiedzialność zleceniodawcy,
D&D nie ponosi odpowiedzialności za niepoprawną interpretację zlecenia.
|
|
|
|
|
|